Čoveče ne ljuti se

Čoveče ne ljuti se

Društvene igre su oduvek bile fascinantne za igranje sa članovima porodice i prijateljima. Prolaze sati kada zajedno sa najmilijima igramo društvenu igru. Koja je jedna od najzanimljivijih društvenih igara svih vremena? Pa, Čoveče ne ljuti se, sigurno! Ova društvena igra nudi nebrojane sate zabave.

Pitanje porekla Čoveče ne ljuti se često intrigira našu maštu. Kako je nastala ova društvena igra? Da li se tako igrala i nekada? U ovom blogu ćemo razgovarati o istorijskoj verziji ove društvene igre koja se igra u Indiji i ko je izmislio moderni Čoveče ne ljuti se.

Čoveče ne ljuti se

Istorija Čoveče ne ljuti se

Bila je 1896. godina kada je Britanac po imenu Alfred Kolijer patentirao modernu strukturu ove društvene igre. Smatra se da je saznao za različite društvene igre slične Čoveče ne ljuti se koje su se vekovima igrale u Indiji.
Uzeo je ideju ovih igara kao inspiraciju i restrukturirao je da bi formulisao novu verziju i nazvao je „Royal Ludo“. Patentirao ga je u Velikoj Britaniji jednostavnim dodavanjem čaše za kockice. Od tada je Čoveče ne ljuti se stekao izuzetnu popularnost širom sveta. Trenutno je to najpopularnija društvena igra koja se igra u digitalnom svetu. Na to ćemo se osvrnuti kasnije. Hajde da prvo razgovaramo o tome kako je Čoveče ne ljuti se nastao iz indijske društvene igre po imenu "Pachisi".
Ako zavirimo u indijski ep po imenu Mahabharata, otkrićemo da su maharadže igrali igru na ploči sličnu Čoveče ne ljuti se. Pećinske slike u pećinama Elora sugerišu da se još tada igralo sa ogromnom popularnošću. Prema informacijama o Čoveče ne ljuti se, datira iz 6. veka i postao je veoma popularan među kraljevima i običnim ljudima. Njegovo poreklo nije jasno poznato niti dokumentovano.
Ilustracije na zidu jasno ukazuju na to kako se u Indiji vekovima igrala društvena slična igra. Nekada su se igrali školjkama, semenkama, kockicama, motkama, tkaninom, škriljcem ili drvetom. To jasno pokazuje da poreklo ove društvene igre datira još iz Indije.
Prema poreklu i kolokvijalnim verzijama, zvali su se "Chausar", "Pachisi" i "Chopad". Ako pažljivo pogledamo onda možemo pronaći njegovu implikaciju u španskoj istoriji. Na španskom se zove "Parcheesi". Na kineskom se naziva i "Chatush Pada", što znači četiri odeće. U Africi se zove "Ludu". Prema istoriji, najstariji pomen je u ilustracijama pećina Ellora u Indiji.

Moderna verzija Čoveče ne ljuti se

Uzbuđenje igre Čoveče ne ljuti se može se videti u savremenom svetu. Igrači se povezuju sa nepoznatim igračima na aplikacijama razvijenim za pametne telefone. Sada možemo da igramo sa bilo kim širom sveta jednostavnim preuzimanjem i korišćenjem aplikacije.

Čoveče ne ljuti se

Izvor: Freepik
Font: Montserrat | Julieta Ulanovsky

Sve je počelo sa modernom verzijom Čoveče ne ljuti se. Alfred Collier je bio taj koji je pokrenuo ovu modernu verziju. Takođe je dao ime ovoj autohtonoj igri na ploči. Na kraju, britanska kraljevska mornarica ga je nazvala „Uckers“ i naterala ga da stigne do kolonijalnih naselja. Danas ovu modernu verziju vidimo u različitim medijima.
Iako morate da zavisite od rezultata bacanja kockica, ova igra ima odlične strategije za praćenje i pobedu. Najsporiji igrači mogu da pobede u igri sa strpljenjem i inteligencijom. Zbog toga je ova igra toliko popularna!

Kako se igra Čoveče ne ljuti se?

Nije poznato kada je Čoveče ne ljuti se izmišljen, ali njegova važnost jasno ukazuje na to koliko je bio popularan. Moderna verzija ima čašu za bacanje kockica, dok su ljudi ranije bacali kockice rukama. Društvena igra Čoveče ne ljuti se pojavila se u više istorijskih anegdota. Mogulski car Akbar je veoma voleo ovu igru na ploči. Njegova verzija igre je fascinantna. Umesto da koristi školjke i delove daske, on je koristio prave ljude da hodaju po tabli prema rezultatima bacanih kockica. Na omiljenim mestima gde je Akbar posećivao ili živeo, napravljena je tabla u prirodnoj veličini.

Čoveče ne ljuti se

Izvor: Freepik

Svaki igrač bira svoju boju figurica. Igra počinje tako što igrač baca kockice. Kockice imaju šest strana sa brojevima od jedan do šest. Postoje određene staze segmentirane u polja gde figurice mogu da se kreću.
Igrač može pokrenuti kretanje figurice samo kada baci šest na obe kockice. Rezultat bačenih kockica odlučuje koliko polja figurica može da pređe. Ako igrač stane na polje gde je figurica drugog igrača, ovaj će morati da vrati figuricu na početnu poziciju i počne iznova - može igrati sa tom figuricom tek kada dobije duplu šesticu. Igrač pobeđuje kada sve njegove figurice stignu do poslednjeg polja.

Životne lekcije od Čoveče ne ljuti se

Sada kada znamo šta je Čoveče ne ljuti se i kako ga igramo, trebalo bi da naučimo i kako nas ova igra uči životnim lekcijama. Ponekad ćete se naći u kritičnoj poziciji kada su sve vaše figurice okružene rivalskim. Iskoristićete svoj um da pronađete izlaz i uverite se da sve vaše figurice stignu gde treba. Takođe nas uči da život neće biti isti sve vreme. Budite strpljivi i sačekajte da dođete na red da napravite korak napred.

Kupite vaš primerak za 4 igrača ili za 6 igrača!

 

Izvor teksta: Vedantu
Nazad na blog

Ostavite komentar

Komentari moraju biti odobreni pre objavljivanja.