Kako je nastala društvena igra „Prodato!”

Kako je nastala društvena igra „Prodato!”

Ukratko o autoru

Moje ime je Predrag Plavšić. Rođen sam u Beogradu 1986. godine gde sam završio osnovnu i srednju školu, kao i Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja. Tragajući za poslom koji će mi biti zanimljiv menjao sam firme i radna mesta. Pošto nije lako naći posao koji potpuno ispunjava ovaj kriterijum, preostalo mi je, kao pretpostavljam i mnogima, da to nešto zanimljivo radim u slobodno vreme. Na primer, da pravim društvene igre.


Kada sam i kako počeo da pravim društvene igre?

Precizan odgovor nije baš lako dati. Ne mogu reći da su me društvene igre nešto posebno zanimale. Igrao sam svega nekoliko igara i to su bile igre koje smo uglavnom svi kao deca imali. Mada, sećam se da sam u petom razredu osnovne škole gotovo u potpunosti prepravio pravila jedne društvene igre jer mi je delovalo da će igra tako biti zanimljivija. Možda se to može smatrati nekim početkom. U svakom slučaju, u slobodno vreme volim da budem kreativan, da ponekad nešto napišem i nacrtam, pa su se verovatno tako javile i ideje za društvene igre.
Neke su napravljene do kraja, a neke jedva da su odmakle od početne ideje. Od nekih sam odustao, pa sam im se kasnije ponovo vraćao. Dešavalo se i da pravila iz dve nedovršene igre završe u nekoj trećoj itd.
S obzirom da je to samo hobi, nije mi toliko važno šta će na kraju nastati, da li će igra biti dovršena ili ne. Ovako utrošeno vreme svakako ne smatram izgubljenim jer mi je sam proces nastanka jedne društvene igre zanimljiv i predstavlja izazov. Zato onog trenutka kada vidim da u tome više ne uživam – stajem.


Šta me je inspirisalo da napravim društvenu igru „Prodato!” i kako je izgledao čitav proces?

Na ideju da napravim ovu igru došao sam gledajući emisiju „Borbe za skladišta” („Storage Wars”) koja se emituje na kanalu „Histori” („History Channel”). Bilo mi je interesantno kako se potencijalni kupci nadmeću za kupovinu stvari iz skladišta, iako su samo na kratko imali priliku da vide šta se u skladištu nalazi. Brzina kojom moraju proceniti vrednost stvari u skladištu i doneti odluku koliko će novca ponuditi, kao i neizvesnost pri svakoj kupovini poslužili su mi kao osnovna ideja za pravljenje društvene igre „Prodato!”.
Zatim je usledilo smišljanje ostalih pravila koja su za cilj imala da igru učine malo složenijom i zanimljivijom. Kada sam odlučio da ova igra, za razliku od ostalih, ne ostane samo na papiru i u nekoj fioci, počeo sam da je testiram i tražim moguće nedostatke. Priliku da igru probaju i kažu svoje mišljenje o igri imali su moji prijatelji i rođaci. Uzorak možda nije bio reprezentativan, ali je poslužio.
I, na kraju, trebalo je uraditi ilustracije za kutiju, talone i kartice. Prvobitan plan bio je da za to angažujem grafičkog dizajnera, ali sam ubrzo odustao jer su bila potrebna malo veća sredstva, a i ja sam često menjao mišljenje kako bi sve to trebalo da izgleda, pa bi stalne prepravke dodatno povećale cenu. Zato sam odlučio da ilustracije uradim sam i počeo malo po malo da učim da radim u programu za grafički dizajn. Mogu da kažem da mi se to dopalo, pa sam pored ilustracija za svoju igru uradio i još nekoliko logoa za potrebe svojih prijatelja.

Kome je igra namenjena?

Igra je namenjena deci starijoj od 10 godina. Mogu je igrati i deca mlađeg uzrasta, ali je po mom mišljenju bolje prihvataju starija. Na osnovu dosadašnjeg iskustva rekao bih da u igri najviše uživaju odrasli, tako da je društvena igra „Prodato!” često na stolu pored kiflica i palačinki (a možda i pored neke čašice), i čini druženje interesantnijim.


Dalji planovi?

Svakako bih voleo da „Prodato!” ne bude jedina ideja koju sam realizovao. Za sada je spremna još jedna društvena igra. Ovoga puta u pitanju je edukativna igra namenjena deci mlađeg školskog uzrasta. Ali, moram priznati da nije baš lako izboriti se na tržištu sa velikim svetskim brendovima i njihovim prepoznatljivim naslovima. Tako da ovoga puta najverovatnije neću biti i proizvođač svoje igre, već sada planiram da kao autor tražim firmu sa kojom bih u tom smislu sarađivao.
Pored društvenih igara, imam ideje i za dva televizijska kviz znanja. Tako da ako uspem da pronađem produkcijsku kuću ili televiziju kojima bi to bilo interesantno možda u budućnosti i to bude realizovano.
Nazad na blog

Ostavite komentar

Komentari moraju biti odobreni pre objavljivanja.